Dirigent Giancarlo Romita

Ons koor wordt begeleid door onze enthousiaste dirigent Giancarlo Romita. Zoals de naam doet vermoeden is hij van Italiaanse afkomst, maar hij woont samen met zijn gezin al ruim twintig jaar in Langedijk.
Zijn sporen in de muziek heeft hij ruimschoots verdiend. Zo schreef hij teksten voor o.a. Marco Borsato, Petra Berger en Wolter Kroes. Ook heeft hij meegezongen in diverse achtergrondkoortjes bij deze zangers. Verder heeft hij zeven jaar gedrumd bij Henk Westbroek.
Hij maakt eigen arrangementen en wil ons repertoire dan ook graag uitbreiden met wat meer eigentijdse liedjes. We studeren de liedjes eerst in met de piano en de finishing touch is de muziekband. Dat deze combinatie goed uitpakt, blijkt uit de grote opkomst tijdens de repetitie-avonden.

Dirigent Giancarlo Romita