Zuurkoolconcert De Burg 15 okt. 2017

Zuurkoolmaaltijd De Burg

Zondag 15 Oktober stond een optreden in restaurant de Burg in Noord-Scharwoude op ons programma. In de aanloop hier naar toe hebben we ons best gedaan om het zoveel mogelijk te promoten. Onze achterban geïnformeerd en multimedia als Facebook ingezet om publiek te trekken.
Dan blijkt dat het vol krijgen van een zaal met liefhebbers van mooie zang en lekkere zuurkool toch meer nodig heeft als enthousiasme en PR. De factor weer en het kostenplaatje spelen ook een rol.

Het was de warmste zondag sinds 1949 en dat nodigt niet bepaald uit tot het eten van winterkost.
Ruim voor aanvang waren er weer voldoende koorleden aanwezig om ervoor te zorgen dat de beunen, de installatie en de tekstboeken klaar stonden. De kelen werden gesmeerd met een consumptie en een ieder zocht zo goed mogelijk zijn plekje op.

Na een kleine aankondiging van onze voorzitter en een beschrijving van het menu door de uitbater van De Burg liep bij mij toch het water in de mond. Ik had er zin in en ik was niet de enige bleek toen.

Ook Giancarlo was beïnvloed door het weer en koos ervoor om in te zetten met Azzurro. De toon en de sfeer was hiermee gezet en het 1e deel van de setlist werd met veel enthousiasme gezongen. (handig hoor die cijfers voor de nummers – huisvlijt van Roy)

In de pauze hebben we genoten van een toch wel heel lekkere zuurkoolmaaltijd en de versnaperingen zorgden ervoor dat we met onverminderde inzet het 2e deel van het programma zongen. Heel leuk was het om te zien dat het publiek positief reageerde op no’s als Somewhere Between en Conquest of Paradise.

Al met al weer een warm en geslaagd optreden in De Burg

Ik geef de pen door aan Gerda Glas

Klik hier om naar het foto-album te gaan.