Wijndomein Koen 13 sept. 2015

Langedijker Streekmarkt Wijndomein De Koen.

Dank je wel Brigitte voor het doorgeven van de pen.

P1070150=Ik mag een stukje schrijven over ons optreden op 13 sept bij Wijndomein De Koen. Het is de tweede Langedijker streekmarkt  met pure producten uit eigen streek. Ik ben zelf een echte geboren en getogen Langedijker, dus het is leuk om tijdens deze markt allerlei streek producten te kunnen zien en proeven. Achter al de producten op de markt zit een verhaal, dit werd in de verschillende kramen door de producenten verteld.
Erg leuk om zoveel bekenden uit de Langedijk hier te zien.
De weerverwachting was niet zo best, maar viel gelukkig alles mee. Mede dankzij het goede weer is de markt de afgelopen twee dagen erg druk bezocht. Het zonnetje scheen, de temperatuur was heerlijk, wat wil je nog meer.
Voor alle zekerheid stond er een grote tent, deze was mooi  opgevrolijkt met hangende ballen.
Een goede stevige kar waar we op konden staan voor een goede podium opstelling, dit alles gaf een mooie uitstraling. Het was een mooi geheel.
Het eerste gedeelte zongen we acht liedjes. Allemaal liedjes die we al heel wat keren hebben gezongen. Vrolijke meezingers, dat was voor iedereen gewoon heerlijk zingen en genieten. Er stond aardig wat publiek, dat is natuurlijk altijd leuk.

In de pauze sprak een mevrouw mij aan:
“Mag ik iets vragen?”
“Ja hoor” zei ik.
“Zijn jullie een smartlappenkoor?”
“Nee hoor, dat waren we wel maar de laatste jaren zingen we ook Engelstalige  liedjes en andere leuke moderne liedjes”
“Nou ik vind jullie koor van erg hoog niveau, het is echt erg mooi om naar te luisteren”

Dit is natuurlijk erg leuk om te horen. Ik heb haar hartelijk bedankt voor het mooie compliment. (en dit aan Giancarlo doorgegeven).

De pauze was erg gezellig, veel bekenden, glaasje wijn, of nog een rondje over de markt. Onder de kleine overkapping aan het begin van de markt kon iedereen genieten van Het Trekzak Trio “Eigenwijs”(ook leden van ons hele gezellige koor).
Na de pauze ook wat lekkere meezingers, aangevuld met wat nieuwe liedjes die we de laatste tijd hebben ingestudeerd. Daar heb je vrienden voor, Adem mijn adem, El condor pasa.
Volgens mij klonk het goed, het liep allemaal gesmeerd en een klein publiek zette een polonaise in. Dan kan je niets anders dan een toegift geven. Giancarlo had bedacht dat  het de Pastorale moest zijn. Een lied, niet de makkelijkste qua timing (vooral voor de mannen).
Een primeur, de allereerste keer voor publiek, dus best wel spannend. Maar wat ging het goed, en wat klonk het mooi. Echt een kippenvel momentje.
Dit verdiende een borreltje, nou dat was er genoeg. Onder het genot van een wijntje, biertje of frissie en kaas plankje weer heel gezellig na afloop. Op naar het volgende optreden volgende week zaterdag, in de grote tent van de kermis in Zuid Scharwoude.

Ik geef de pen door aan Anja Leek. Zij mag de pen in klimmen om van  dit altijd zo druk bezochte optreden een leuk stukje te schrijven. Ik heb er in ieder geval zin in. (En de drie dagen daarna ook).   Tot ziens op de kermis.

Groetjes met een vrolijke noot Monique Jonker.

Klik hier om naar het fotoalbum te gaan