Wie zijn wij.

Het Langedijker Koor is opgericht in 1999 onder de naam van “Het Langedijker Smartlappenkoor”. Vanaf het prille begin is dit koor, door de vele aanmeldingen, al meteen een succes gebleken. Op 28 oktober 1999 is het koor bij de Kamer van Koophandel ingeschreven en kreeg toen haar officiële status.

Na tien fantastische jaren onder de naam van “Het Langedijker Smartlappenkoor” is op 2 februari 2010 besloten een nieuwe weg in te slaan. Naast de vertrouwde smartlappen wil het koor haar repertoire uitbreiden met modernere en ook Engelstalige liedjes. Hierdoor paste de naam Smartlappenkoor niet meer en werd de naam “Het Langedijker Koor” een feit.

Wij zijn een groot koor en hebben een goede mix om meerstemmig te zingen (sopranen, alten, tenoren en bassen). Het resultaat mag doorgaans een streling voor het oor worden genoemd.

GiancarloOns koor wordt begeleid door onze enthousiaste dirigent Giancarlo Romita. Zoals de naam doet vermoeden is hij van Italiaanse afkomst, maar hij woont samen met zijn gezin al ruim twintig jaar in Langedijk.
Zijn sporen in de muziek heeft hij ruimschoots verdiend. Zo schreef hij teksten voor o.a. Marco Borsato, Petra Berger en Wolter Kroes. Ook heeft hij meegezongen in diverse achtergrondkoortjes bij deze zangers. Verder heeft hij zeven jaar gedrumd bij Henk Westbroek.
Hij maakt eigen arrangementen en wil ons repertoire dan ook graag uitbreiden met wat meer eigentijdse liedjes. We studeren de liedjes eerst in met de piano en de finishing touch is de muziekband. Dat deze combinatie goed uitpakt, blijkt uit de grote opkomst tijdens de repetitie-avonden.

Muziek is bewegen en ook altijd in beweging. Vanuit het koor zijn diverse talenten opgestaan zoals o.a. op de trekzak alom bekend “Het Trio Eigenwijs”.

Onze doelstelling is:

a.  Lekker samen zingen.
b.  Een goede balans creëren tussen de stemmen.
c.  Ons repertoire regelmatig uitbreiden.
d.  Optreden voor een zo breed mogelijk publiek.

We repeteren iedere dinsdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur op een uitstekende lokatie, waar we na afloop van de repetitie onder het genot van een drankje de oefenavond nog eens grondig evalueren. Zingen is gezond, het ontspant en maakt je blij! Nieuwsgierig geworden naar “Het Langedijker Koor”, neem rustig de tijd en bekijk de hele website. Wilt U ons iets vertellen of wilt U iets over ons lezen, bekijk dan eens onze Nieuws pagina.