RABO fiets sponsortocht 11062016

11 juni Rabo fiets sponsortocht vertrekpunt ”  De Binding ”  10.00 uur.

Vanmorgen kijk ik uit het raam zwaar bewolkt en ja hoor ” regen ” lekker dan. Hoop maar dat het rond 9.00 uur droog zal zijn.
Maar jammer rond deze tijd ging het nog wat harder regenen, dan toch het regenpak opgezocht, en verder klaar gemaakt zodat ik rond 9.30 uur op mijn fiets vanuit Oudkarspel  naar ” De Binding” ben gegaan.
Halverwege kwam ik al meer lot genoten tegen op de fiets.
In de meest vreemde regen kleding uitgedost, bij nader onderzoek van mijn kant geen bekende van het koor.
Bij aankomst bij ”De Binding ” verder op onderzoek uitgegaan maar ook daar geen bekende  onder al die regenkleding.
Ik was de eerste die voor het koor klaar stond voor de Rabo fietstocht, maar uiteindelijk was de club compleet en elkaar  ontdekt onder regen poncho’s regen hoedjes en petten.
Na het inschrijven van ons koor fiets clubje ja wel 10 personen ontvingen wij een Rabo rugtas met een flesje water, fiets route, stempelkaart en nog meer spulletjes.
Alles opgeborgen en trappen maar inmiddels had ik door dat ± 80 % van onze fiets groep zich op een elektrische fiets begaf.
Ik ging nog op de ”oude” mankracht manier op de fiets deze sponsortocht voor het koor aan.
Was even bang dat het een Tour de France zou gaan worden en ik met de bolletjes trui zou thuis komen.
Maar dat viel mee gewoon op een lekker tempo van Zuid-Scharwoude eerste stempelpost naar Noord-Scharwoude door de polder naar Waarland toen door de sloot gaard polder richting Kalverdijk vlak voor Kalverdijk een ” opsteek ” bij ” De Holle Bolle Boom ” koffie met appeltaart en slagroom weer even op kracht komen van het eerste gedeelte van deze ” Monster tocht ” het door het koor te ontvangen sponsor bedrag is iets aangetast door deze stop waarvoor dank.
Inmiddels was het weer iets beter geworden dus de regenbroek maar niet meer aangedaan en de pet maar aan het stuur gehangen binnen handbereik dus.
Niet vanwege mijn haar maar meer voor het zicht al dat water steeds in je ogen is ook niet alles.
En daar ging onze club weer door Kalverdijk naar Warmenhuizen 2e stempelpost waar het ook  erg druk was met al die andere fiets clubjes, maar onze club bleef mooi bij elkaar en dook toen de Geestmerambacht polder in langs camping ” De Karekiet ” het recreatiegebied  ” Geestmerambacht ” door waar het waarschuwen was PAAAAAALTJE en weer PAAAALTJE want ja er wordt wat afgekletst tijdens zo’n tocht, en voor je het weet hang je over je stuur oog in oog met je eigen koplamp, en dat is goed voor een blauw oog.
Alle paaltjes staan nog steeds in het recreatiegebied, en wij zijn allemaal na een leuke tocht bij de laatste stempelpost ” De Binding ” ruim binnen de gestelde tijd aangekomen.
En een dikke 40 KM. in de benen, met de groep nog even een koffie in ” De Binding ” en alle verschrikkingen van deze tocht door genomen.
Onze penningmeester kan weer lachen door deze club is de buit weer binnen voor het koor.
Toen elkaar nog een leuke dag gewenst en tot vanavond  bij de brug.
Ik heb mij geen moment ” De Eenzame Fietser ” van Boudewijn de Groot gevoeld,
maar veel meer het ” Wij ” gevoel  gehad.

Hans van der Linden