Langedijk zingt en swingt Noord-Scharwoude 28 juni 2015

Optreden “Langedijk zingt en swingt “  28 juni 2015 op plein voor de Kloosterhof Noord-Scharwoude.

Allereerst dank aan Ellen Beentjes voor het aan mij ( denkbeeldig ) doorgeven van DE PEN.

“Langedijk zingt en swingt “, een muziekspektakel georganiseerd in samenwerking met de parochie St. Jan de Doper, als afsluiting van de jaarlijkse St. Jansweek ( de patroonheilige van deze parochie ). De organisatie, bestaande uit Gerard Wijnker, Richard de Jong en Elly Put, had een mooi programma samengesteld, dat van 11 uur ’s-morgens tot ongeveer 5 uur in de middag ging duren.

Wij mochten van 11.15 tot 12 uur de spits afbijten, wat ons erg goed afging getuige de vele leuke en waarderende reacties, die ik vanuit het publiek mocht beluisteren ( “Wat een mooi koor hebben jullie ! “ en “Wat een mooie nummers “ ). Met 60 van onze leden, 38 vrouwen en 22 mannen, konden wij het podium, bestaande uit maar liefst twee tegen elkaar aan gezette opleggers van sponsor Zijp Transport, goed vullen en dat “smoelde”  heel best ! Ook over publiek hadden we niet te klagen. Al voordat wij begonnen, stond en zat er al behoorlijk wat volk op het plein en dat groeide nog fors aan, toen even na 11 uur de kerk uitkwam, waaronder ook het Ritmisch Koor St. Jan de Doper, dat samen met kinderkoor EigenWijs de mis gezongen had en dat na ons om ongeveer 12 uur ging optreden.

Het weer was met 20 graden, hoofdzakelijk bewolkt en af en toe een heel klein spatje motregen, prima zangweer.

Giancarlo had weer een mooie en afwisselende setlijst samengesteld en had geen risico’s genomen met hele nieuwe nummers, die nog “fijngeslepen” moeten worden ! Achtereenvolgens zongen wij : Sneeuwwitte Vredesduif, altijd goed voor een lekkere swing, Azurro, over zo’n heerlijke Italiaanse zomer, die we komende week hier ook gaan krijgen, Elke Roos, natuurlijk over de liefde, Bella Italia, pure Italiaanse romantiek, Teach your childeren, zegt genoeg, Laat de Zon in je Hart, pluk de dag en geniet, Adem mijn adem, als een prachtig liefdesgedicht, El Condor Pasa, wat je liever zou zijn en doen, Poljuska Polje, waarin de kozakken zich weer goed lieten horen, Stay with me till the morning, vol van verlangen, Daar heb je Vrienden voor, heerlijk die arm om je heen, en als afsluiter Het Dondert en het Bliksemt, alhoewel het even daarna toch weer wat meer begon te regenen.

Verder deze dag traden behalve het Ritmisch Koor, dat eveneens hoog scoorde bij het publiek, Dansschool Schavemaker, de fanfares Apollo en Kunst na Arbeid, Moos en Wil Glas en de “meidengroep”  Mams op.

Al met al weer zo’n heerlijke  zangdag ( zelf gezongen van 10 tot ongeveer 13 uur, want ben tevens lid van het Ritmisch Koor ), waaraan ook Het Langedijker Koor zijn steentje er goed bijdroeg aan “Langedijk zingt en swingt “.

En dan mag ik nu DE PEN ( denkbeeldig ) doorgeven aan Birgit Kloet-v. Hoven, die ons optreden op het Coolplein in Heerhugowaard op 10 juli aanstaande zal verslaan.

Met vriendelijke groet,

uw schrijver, Frans Dooper.