Langedijk zingt en swingt 26062016

Muziekfestival “langedijk zingt en swingt”

Langedijk zingt en swingt 26062016 (19)Optreden op zondag 26 juni 2016, ter afsluiting van het Sint Jansfeest op het plein voor het Kloosterhof in Noord-Scharwoude.
Het was mooi weer en er was een leuk programma samengesteld.
Ons koor opende als eerste het festival, meteen na de afsluitingsviering in de Sint Jan de Doperkerk.
Het was dus echt spreekwoordelijk “Voor het zingen de kerk uit”.
We hadden een mooie setlijst en we kunnen spreken van een goed optreden.
Na ons kwam er een nieuw onderdeel voor dit festival, nl “de Woudklappers”.
Zij brachten een mix van melodieus en ritmisch percussion instrumentaria.
Er waren  ook nog 2 optredens van de Musicalgroep Concordia waarin twee koorleden van ons nl. Ton Buis en Dick Leenstra optraden.
Zij brachten liedjes uit de musicals Ja Zuster, Nee Zuster en de Jantjes.
Tevens waren er optredens van Het ritmisch koor van Sint Jan de Doper, Het zangtheater Mams, een naar eigen zeggen een knotsgekke meidengroep met  Nederlandstalige liedjes uit hun eigen jeugd en de Midway Singers met zeer gevarieerde  liederen.
Ook trad Marius de Haas twee keer op, in het verloop van het programma en aan het slot. Hij heeft een prachtige stem en een heel breed repertoire.
Ook werd stilgestaan bij de oprichter van “Langedijk zingt en swingt” Gerard Wijnker, die heel ernstig ziek is en voor hem zong Marius een speciaal lied.

Het was een heel  geslaagd festival en wellicht worden we volgend jaar weer uitgenodigd voor een optreden.

Wim Bruin

Klik hier om naar het fotoalbum te gaan.