Korenmiddag Sint Maartensbrug 13 maart 2016

Verslag Korenmiddag te Sint Maartensbrug 13 maart 2016

Op deze prachtige zondagmiddag vertrokken ongeveer 60 koorleden voor een gezellige middag zingen in Sint Maartensbrug. Op uitnodiging van de Klankentappers uit Sint Maartensbrug zongen niet alleen het Langedijker Koor maar ook Join’s Meeting uit de Wieringermeer.

Het Langedijker Koor beet het spits af met Azzuro en de stemming zat er gelijk goed in. Op z’n Langedijks werd er lekker vol gas gegeven en Sint Maartensbrug wist gelijk dat wij er waren! Wij zongen een zeer afwisselende set van meezingers tot luisterliedjes en ons Russische lied. Dat compliment heb ik meerdere keren gehoord van de andere koren dat wij zo’n afwisselend genre zingen.
Ieder koor zong 2 sets van 6 nummers. Na ons betrokken de gastheren en vrouwen het podium. De Klankentappers is eigenlijk een Smartlappenkoor maar probeert ook een nieuwe weg in te slaan. Het koor wordt begeleid door een drummer en een accordeonist. Ook dit koor had de stemming er goed in en er werd lekker meegezongen door de andere koren maar ook door het publiek.
Na de Klankentappers was het de beurt aan Join’s Meeting, van origine een kerkkoor maar nu helemaal omgeturnd tot een heus popkoor! Dit koor wordt begeleid door een drummer, gitariste, basgitariste en een pianiste. Het koor zong prachtige nummers en hadden allerlei leuke passen ingestudeerd. Bij elk lied was er een andere opstelling van het koor. Dat kwam eerst wat rommelig over maar het effect was echt heel goed! Wat een plezier om naar te kijken en luisteren. Ook werden er nummers gezongen die wij als Langedijker Koor ook zingen maar dan toch weer in een hele andere uitvoering.

In de pauze was er een loterij waardoor velen van onze koorleden geweldige prijzen hebben gewonnen! Agaath Ton kan zo met haar nieuwe zeilboot cruisen!

Ook na de pauze deden alle koren weer enorm hun best om het publiek en elkaar te vermaken. Als uitsmijter zongen de Klankentapper het dondert en het bliksemt van Guus Meeuwis wat een uitnodigde tot een heuse polonaise!
Als klapper werden alle drie de koren gevraagd samen op het podium aan de Amsterdamse grachten te zingen. Dit werd een geweldig spektakel waarbij de mannen van het Langedijker Koor de dirigent van de Klankentappers verraste door hun eigen koortje als begeleiding te zingen. Het was fantastisch om te zien en te horen hoe iedereen genoot.
Na afloop kon het publiek bij de uitgang een CD kopen van de diverse koren.

Het was een bijzonder gezellige middag en we hebben heerlijk gezongen en weer leuke muzikale mensen ontmoet.

Cocky Stoop en ik hadden eigenlijk samen de pen maar Cocky gaf aan dat ze het liever de volgende keer doet. Dus Cocky de pen is voor jou!

Petra Pluijlaar.